Yksivaihde.net » Pyöräverstas – Workshop

Miten ohjainlaakerin "alakartio" irti?

(14 posts)
  • Started 8 years ago by Vaiski
  • Latest reply from Sir Richard

1. Vaiski
    Vaiski
    Profiili

Ostin uuden ohjainlaakerin ja nyt seuraavaks pitäisi vaihtaa etuhaarukan "alakartio". Miten tämä onnistuu? Googletuksella en löytänyt tarpeeksi pätevää ohjetta, joten auttakaa hädässä.

Lähetetty 18:29, 5.3.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  2. +

Kyl tähänkin hommaan löytyy joku oikea työkalu mut yllä oleva kombo toimii myös. Naputtelee varovasti ja tasaisesti alapuolelta niin lähtee.

Lähetetty 18:34, 5.3.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  3. fobba
    fobba
    Profiili

Irroitus on se helppo vaihe. Itse en ole uusia saanut asennettua ja olenkin käyttänyt haarukat ammattilaisella kartion asennuksessa. Näkyvät käyttävän spesiaalia "väännintä", jolla painavat sen kartion paikalleen.

Lähetetty 18:43, 5.3.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  4. pieni merenneito
    pieni merenneito
    Profiili

puukolla tai jollain kämäsellä veitsellä alkuun ja sitten paksumpaa sitä mukaa kun projekti etenee. Mut toi asentaminen on kyl semmone homma mihin aion vielä jonain päivänä ostaa työkalun.

20180418: Oppiraha count 6220€ since 3.6.2014
    ༼ ༎ຶ ෴ ༎ຶ༽ hell is my natural habitat
    Lähetetty 18:44, 5.3.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  5. Mulla on asentamiseen semmonen sopivan kokoinen putken pätkä mitä naputtelen kumivasaralla ei huonoja kokemuksia muutaman asennuksen perusteella.

Being a loser is such a drag
    Lähetetty 18:54, 5.3.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  6. makko
    makko
    Profiili

Asennukseen toimii erittäin hyvin vanha imurinletkun pätkä, ei sillä etteikö siihen jotain Oikeampaakin Työkalua olisi.

Lähetetty 18:56, 5.3.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  7. LRM
    LRM
    Profiili

Crusty - 17:54, 5.3.2012  » 
    Mulla on asentamiseen semmonen sopivan kokoinen putken pätkä mitä naputtelen kumivasaralla ei huonoja kokemuksia muutaman asennuksen perusteella.

Tää toimii ihan hyvin. +1

josbanse - 16:34, 22.2.2016  » 
    Suosittelisin itse rungon tilaamista puolasta, mutta mieleciltä. Sielä ei kämmätä.
    Lähetetty 18:56, 5.3.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  8. Vaiski
    Vaiski
    Profiili

Itse kuitenki ensikertalainen.. Paljonko on maksanut kun olette pyöräliikkeessä vaihtanut?

Lähetetty 18:57, 5.3.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  9. fobba
    fobba
    Profiili

10-20e pitäisi selvitä

e: Testaa kuitenkin edellä mainituilla vinkeillä vaikka oiski ekakerta.

Lähetetty 18:59, 5.3.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  10. 2Fresh
    2Fresh
    Profiili

Kuten Crusty eli tukevahko seinäinen messinkiputki ja ehkä mielummin painava metallinen vasara tai moska, niin ei häviä iskutehoa turhaan kumivasaran iskari-efektiin ja messinki ottaa vastaa naarmut niin ettei mene kartio piloille.

Lähetetty 19:02, 5.3.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  11. Tonio
    Tonio
    Profiili

Valmistettu käsittääkseni ensisijaisesti ohjainlaakerin kartion asennustyökaluksi. Muovinen iskupinta, ei naarmuta, kestää toistuvaa kovaa käyttöä.

[Tähän pakollinen disclaimeri pölynimurien väärinkäytöstä ja siitä mihin se saattaa pahimmillaan johtaa.]

Lähetetty 20:12, 5.3.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  12. konkeli
    konkeli
    Profiili

Hahaha, olen itsekin käyttänyt imurin vartta laakerikoolin asentamisessa :D Ei se taida olla se fiksuin työväline, mutta toimii yllättävän mainiosti 1-1/8" -koon keuloissa.

***Ei nää mitään saatanan taikamiekkoja ole vaan polkupyöriä.*** Jii/2013

lisäys 01/2015: "vitun pällit"
    Lähetetty 21:03, 5.3.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  13. Arttu
    Arttu
    Profiili

Irrottamiseen olen käyttänyt usein isohkoa jakoavainta ja vasaraa. Haarukka ylösalaisin, jakari haarukan kruunun ympärille niin että leuat jäävät kartion reunojen taakse ja sitten vaan naputtelet vasaralla jakarin leukoja alaspäin niin että kartio irtoaa.

Lähetetty 21:41, 5.3.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM
  14. Sir Richard
    Sir Richard
    Profiili

Asennukseen

lyhyt allekirjoitus.
    Lähetetty 22:28, 5.3.2012, 8 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Pyöräverstas – Workshop

Search with Google: