Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Valmiskiekot

(487 posts)
  • Started 7 years ago by vasaraasialainen
  • Latest reply from gelsmander

1. vasaraasialainen
    vasaraasialainen
    Profiili

Ei niitä Huntteja, kun ne on vaa'alla punnittu ja köykäiseksi havaittu.

(Toistelen papukaijan lailla Hambinin mielipidettä.)

monikko ja kuusikulmaista kääpiötä
    Lähetetty 11:56, 17.10.2019, 1 month sitten. # Login to Send PM
  2. Rosco
    Rosco
    Profiili

Lakimies84 - 11:35, 17.10.2019  » 
    Siis oliko nuo ihan perus pikalinkkunavallisia? Jotenkin noita en vieläkään opi...
    E: voitko linkata mitkä kiekot sinulle tuli.

Mulle tuli siis läpiakselilla olevat kiekot. Mutta tosiaan kandee laittaa vaikka mailia tonne mikäli etsit juurikin quick release mallista kiekkosettiä.

Sekä, toistan siis vielä itseäni, DT swissin navat saa todella helposti konvertoitua läpiakselista pikalinkullisiin vaihtamalla navan päät sopiviin esim tälläisillä dt350 tapauksessa: Adapterit

Lähetetty 13:08, 17.10.2019, 1 month sitten. # Login to Send PM
  3. Tahmatassu
    Tahmatassu
    Profiili

Huntit ja muut on pelkkää kiinakuitua ja novatekkiä uusilla tarroilla. Tietäjät tietää kuinka yhdestä hiilikuitulaadusta luotu heiveröinen kiinakuitu eroaa oikeasta.

ps. jos oot 90kg niin se 1400g kiekkosetti ei oo ehkä tarpeellinen, mielummin kestävää ja jäykkää niin ajaminen on mukavampaa

Lähetetty 14:23, 17.10.2019, 1 month sitten. # Login to Send PM
  4. Lakimies84
    Lakimies84
    Profiili

Jep. No nyt ei ole kiekkosettikään tarpeellinen. Brother feidas mun tilauksen:)

Lähetetty 14:46, 17.10.2019, 1 month sitten. # Login to Send PM
  5. gnarlie
    gnarlie
    Profiili

No nythän kävi niin, että minä vahingossa DT CR 1400 dicut.

Lähetetty 12:25, 7.11.2019, 1 month sitten. # Login to Send PM
  6. Kaarle2001
    Kaarle2001
    Profiili

Mavicilta tubeless-Ellipset kuitukehillä.

Lähetetty 11:23, 22.11.2019, 2 weeks sitten. # Login to Send PM
  7. bike_futurist
    bike_futurist
    Profiili

Rosco - 13:08, 17.10.2019  » 

Lakimies84 - 11:35, 17.10.2019  » 
    Siis oliko nuo ihan perus pikalinkkunavallisia? Jotenkin noita en vieläkään opi...
    E: voitko linkata mitkä kiekot sinulle tuli.

Mulle tuli siis läpiakselilla olevat kiekot. Mutta tosiaan kandee laittaa vaikka mailia tonne mikäli etsit juurikin quick release mallista kiekkosettiä.
    Sekä, toistan siis vielä itseäni, DT swissin navat saa todella helposti konvertoitua läpiakselista pikalinkullisiin vaihtamalla navan päät sopiviin esim tälläisillä dt350 tapauksessa: Adapterit

lisätään vielä tuleville lukijoille informatiiviseksi tiedoksi, että 350 etunavan qr adaptoimisessa tarvitsee endcappien _lisäksi_ metallisen dummy axlen, sillä muovikorkit eivät yllä navan laakereille asti yksin

Lähetetty 12:08, 22.11.2019, 2 weeks sitten. # Login to Send PM
  8. uljaa
    uljaa
    Profiili

Nyt futuristi puhuu pötyä.
    Se on joko

TAI

ei molemmat. Tuo akselihan ei edes mene qr-holkkien kanssa yhtä aikaa napaan.

Lähetetty 12:45, 22.11.2019, 2 weeks sitten. # Login to Send PM
  9. gnarlie
    gnarlie
    Profiili

Kiekkosetin kun ostaa niin tulee qr päät mukana. Korjatkaa jos olen väärässä.

Lähetetty 13:02, 22.11.2019, 2 weeks sitten. # Login to Send PM
  10. uljaa
    uljaa
    Profiili

Varmaan riippuu, mistä ostaa ja mitä valitsee.
    Itsellä tuli kyllä pelkillä läpiakseliholkeilla, kun tilasin sakemannilta kiekkosetin.

Vuoden 2017 alumiini inflitessä oli vielä pikalinkkukiekot. Siinä on nuo qr päätytulpat, eikä siellä sisällä mitään akselia ole.

Maastopyörässä taas on läpiakselit.
    Taannoin, kun päivitin maasturin kiekot, tuli mukana vain läpiakseliholkit, koska en muuta ostaessa valinnut.
    Vanhat maasturikiekot meni krossarin vaihtokiekoiksi tuikkaamalla läpiaseliholkillisiin kiekkoihin sisään tuollainen akselimallinen adapteri.

En lähtenyt päätytulpan vaihtohommiin, koska yleismallin akseliadapterit toimivat aivan hyvin, maksoivat noin kuudesosan päätytyulppien hinnasta ja ne sai haettua kivijalasta, kun tarve yllätti.

Lähetetty 14:00, 22.11.2019, 2 weeks sitten. # Login to Send PM
  11. bike_futurist
    bike_futurist
    Profiili

aah, joo noita syvemmälle asettuvia end cappeja ei tullu itellä vastaan ku metskailin. sain vaan varotuksia, että tarvii lisäks dummy akseli, kun löysin vaan niitä mitkä ei asetu tarpeekks syvälle.

Lähetetty 15:15, 22.11.2019, 2 weeks sitten. # Login to Send PM
  12. gelsmander
    gelsmander
    Profiili

Oon tässä koittanut tätä ketjua ja interwebsiä selailla ja kiven alla tuntuu olevan seuraavilla spekseillä valmiskiekot:
    100/120mm navat, tubeless-valmius, jarrupinta ainakin edessä, järkevä leveys (18-20mm sisäleveys tms). Vastaavia speksejä toivoi joku jo pari sivua sitten. Ainoa osuma mikä on toistaseksi tullut vastaan on nämä Just Riding Alongit. Voiko näissä olla hinnalle vastinetta vai pitääkö kasata itse?

Lähetetty 14:36, 3.12.2019, 4 days sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Search with Google: