Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Valmiskiekot

(405 posts)
  • Started 7 years ago by vasaraasialainen
  • Latest reply from Tahmatassu

1. vasaraasialainen
    vasaraasialainen
    Profiili

Onko ihmisillä kokemusta verkkokaupoissa myytävistä valmiskiekoista? Etsin Open Prota leveämmälle vanteelle kasattuja.

monikko ja kuusikulmaista kääpiötä
    Lähetetty 15:55, 19.2.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  2. Halo Aerowarrior:
    http://www.halorims.com/products-details.php?id=WHHA7WKF

Mm. Bikefailorder on noita myynyt.

Jos sinä et osaa ajaa fiksillä niin älä tule kertomaan sitä meille.
    Lähetetty 16:21, 19.2.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  3. vasaraasialainen
    vasaraasialainen
    Profiili

Kiitos.

monikko ja kuusikulmaista kääpiötä
    Lähetetty 16:31, 19.2.2012, 7 years sitten. # Login to Send PM
  4. inforest
    inforest
    Profiili

Oisko nää nyt semmoset nauruhalvat? Hintaan sisältyy kiekot, (oletettavasti myös vannenauhat), 18t vapari, 18t kiintee+lukkorengas ja vielä kumit sisureineen. (OHHOH!)

http://www.fixedgearfrenzy.com/track_wheelsets/wheel-sets/no-logo-50mm-700c-all-black-track-fixie-deep-v-wheelset-tyres-amp-tubes

Onko kellään kokemusta, että mitä skeidaa nää on? Lähinnä noiden napojen materiaali huoletuttaa, koska kauppa mainitsee sivuillaan että:
    "lockring installment. If it is done incorrectly then you may risk threading your hub which is not covered by warranty."

edit.
    Näemmä eka google-haku paljastaa paljon. Bikeforumsilla joku kyseli näistä QUANDO-navoista ja ainakin neljä ensimmäistä vastausta oli tyyliin: Tuhosin lukkorenkaan kierteet, jotka ovat kovin lyhyet. Ei kannata.

-...pyöräilijällä ei taida olla ihan kaikki mersut pyörätien jatkeella. -Mannine
    - Mä voin antaa ostajalle kirjallisen aitoustodistuksen että just mä oon omistanut sen työkalun niin arvo kasvaa sit ku oon out of the bisnes -Josbanse
    Lähetetty 13:13, 28.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  5. Hachio
    Hachio
    Profiili

Quando tekee rutosti napoja. Riippuu paljolti siitä, mikä napamalli noissa on käytössä.
    Osassa on ollu turhan lyhyet kierteet ja ne on stripannu kiristäessä. Ei oo mitään erikoisia, mutta ajavat asiansa. Vastaan tulleet quandon flipflopit on ollu laadullisesti tutkailtuna ihan samaa tavaraa, kuin missä tahansa markettifiksissä. Pinnat noissa bulkkikiekoissa on ollu mun mielestä pikemminkin se heikoin lenkki, aivan kuin spagettia.

Lähetetty 13:22, 28.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  6. Quando navoissa on muistaakseni ollu perus uralaakerit ja pelkät vanteet varmaan painaa ~kilon kpl.

pt
    Lähetetty 13:23, 28.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  7. inforest
    inforest
    Profiili

No joo, kilo sinne, toinen tänne. En mä tohon hintaan odottanukkaan saavani mitään shämäleitä. Kuulalaakerit on kyl vähän no-no, varsinkin kun ihan ympärivuotiseen huoltovapausajoon mä noita kattelin. Ehkä se vaan pitää laittaa se toinen sata sterlinkiä tiskiin niin saa mitä haluaa.
    Kiitti nopeasta kommentoinnista.

-...pyöräilijällä ei taida olla ihan kaikki mersut pyörätien jatkeella. -Mannine
    - Mä voin antaa ostajalle kirjallisen aitoustodistuksen että just mä oon omistanut sen työkalun niin arvo kasvaa sit ku oon out of the bisnes -Josbanse
    Lähetetty 13:28, 28.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  8. tya
    tya
    Profiili

inforest - 13:28, 28.11.2012  » 
    Kuulalaakerit on kyl vähän no-no, varsinkin kun ihan ympärivuotiseen huoltovapausajoon mä noita kattelin.

Kuulalaakereita ne kasettilaakeritkin on... Ja irtokuulalaakerit ei ole mitenkään välttämättä sen huonommat kuin kasettilaakerit. Molemmat voi tehdä huonosti tai hyvin. Esim. Shimanon kaikissa navoissa kalleimpia maastonapoja ja valmiskiekkoja myöten on irtokuulat. Ne paremmat toimii erinomaisesti ja ovat hyvin suojattu ja kaiken lisäksi ne voi purkaa, puhdistaa, voidella ja säätää, toisin kuin kasettilaakerit. Kasettilaakereitakin on erilaisia, halvimmat on huonoja ja kalliimmat parempia, yllätys.

Se tosin taitaa olla edelleen totta että kaikkein halvin irtokuulalaakeri on halvempi tehdä kuin kaikkein halvin kasettilaakeri, jolloin näissä kaikkein halvimmissa navoissa voi ehkä ajatella että jos siinä on kasettilaakerit niin se ei ole ehkä ihan kaikkein paskin. Toisaalta ne halvimmat irtokuulat voi edes säätää ja voidella.

Lähetetty 13:41, 28.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  9. ^komp

halpa syvä vanne kiinnosta, koska:

pt
    Lähetetty 13:44, 28.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  10. inforest
    inforest
    Profiili

Joo, tiiän et irtokuulat on parhaimmillaan tosi hyvät ja herkisteltynä smoothiakin smoothimmat, mut haluunkin kiekot joita ei tarvi säätä ja rasvailla. Kasetit voi ajaa loppuun ja vaihtaa uudet tilalle.

Lähetetty 13:49, 28.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  11. kaukomieli
    kaukomieli
    Profiili

^^^^^^^Mulla on jotkut vastaavat halpiskiekot Quandon navoilla ja Weinmanin DP18 kehillä. Sain ne jonkun aihion mukana edullisesti, uutena tuskin olisin hankkinut.

Surlyn järeähkö lukkorengas ei asettunut napaan yhtä nätisti kuin Formulaan niin käytössä on navan mukana tullut rinkula joka ainakin vaikutti paremmalta kuin Formulan orkkisrimpula. Ei kai ne lyhyehköt kierteet mikään ongelma ole jos on sopivat palikat ja peukalo paikallaan. Halvanoloiset paskathan noi toki on mutta siinä ne rullaa kuin formulatkin, paremmista navoista ei ole kokemusta.

Lähetetty 14:05, 28.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  12. pabs - 13:44, 28.11.2012  » 
    ^komp
    halpa syvä vanne kiinnosta, koska:

Muaki kiinnostais, painollakaan ei oo väliä.

Being a loser is such a drag
    Lähetetty 14:17, 28.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  13. TimppaL
    TimppaL
    Profiili

Ebay Kiina-kuitu kiinnosta.

http://www.ebay.com/itm/88mm-Clincher-fixed-gear-track-carbon-wheels-/321020811188?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item4abe54d7b4

"I think that all the hipsters who jumped this bandwagon are great! Now that they've f*cked off to paleo diets and barefoot running, I can pick up their barely-used fixies and parts for cheap!"
    Lähetetty 15:10, 28.11.2012, 6 years sitten. # Login to Send PM
  14. jonielmeri
    jonielmeri
    Profiili

Te tietäväisemmät, kertokaahan onko ko. hinnan arvoinen setti ja muutenkin "kannattaako"

Mavic Open Pro, Dura Ace fix/fix

kagge
    Lähetetty 2:02, 22.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  15. konkeli
    konkeli
    Profiili

jonielmeri - 2:02, 22.1.2013  » 
    Te tietäväisemmät, kertokaahan onko ko. hinnan arvoinen setti ja muutenkin "kannattaako"
    Mavic Open Pro, Dura Ace fix/fix

Käytännössä 360€ + tullit + alvit (~470€). Hyvät kiekot on, mutta en mä noita välttämättä kadulle ostais, siihen löytyy järkevämpiäkin vaihtoehtoja.

***Ei nää mitään saatanan taikamiekkoja ole vaan polkupyöriä.*** Jii/2013

lisäys 01/2015: "vitun pällit"
    Lähetetty 9:05, 22.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  16. kid_scientifik
    kid_scientifik
    Profiili

kiekkojen käyttötarkoitusinfoista saattaisi olla apua. ko. kiekkoja en kyllä ottaisi - oli käyttötarkoitus sitten mikä tahansa.

Partatera-Pietari - 18:19, 24.3.2019  » 
    palveluiden tarjoaminen nyt vain tulee kehittymään tällaiseen suuntaan
    Lähetetty 9:46, 22.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  17. Onks kellään Dodicin kiekkoseteistä kokemusta? Alennusmyynnit meneillään..

"everyone on a bike is part of one big community of baby-eating satan worshippers."
    Lähetetty 12:50, 22.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  18. jonielmeri
    jonielmeri
    Profiili

konkeli - 9:05, 22.1.2013  » 

en mä noita välttämättä kadulle ostais, siihen löytyy järkevämpiäkin vaihtoehtoja.

Oisko heittää vinkkiä, kun hakusessa ois kiekot joissa kirkkaat open pron tyyliset kehtät.

kagge
    Lähetetty 13:13, 22.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  19. RTZ
    RTZ
    Profiili

Mistä tää Open Pron nykyään nauttima epäsuosio johtuu? Vai oliko tässä kyse siitä, ettei ratanapoja kadulle eikä Open Prota radalle?

asb - 13:48, 9.3.2018  » 
    aika siistiä vetää muna asennossa alaotteelta autojen ohi
    Lähetetty 13:18, 22.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  20. dpstyles
    dpstyles
    Profiili

voi elämä.....nuo on just niin hyvät kiekot kun haluut niiden olevan. Jos jaksat sen napahuollon tehdä kerran-pari kaudessa etkä aja ihan paskakeleillä niin toimii vallan mainiosti. Itselläni ollut ajossa vastaava setti, tosin matalalaippaisilla navoilla nyt 2 vuotta eikä mitään ongelmaa.

"LEADER IS ALWAYS LEADING....LEADER DON'T CRASH"

Ois muuten NJS Kisapaita kaupan.
    Lähetetty 13:30, 22.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  21. kid_scientifik
    kid_scientifik
    Profiili

oma näkemykseni perustui suhteelliseen hinta-laatu-kestävyys-pointtiin; parempiakin ratkaisuja löytyy.

Partatera-Pietari - 18:19, 24.3.2019  » 
    palveluiden tarjoaminen nyt vain tulee kehittymään tällaiseen suuntaan
    Lähetetty 13:37, 22.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  22. Freeflow
    Freeflow
    Profiili

jonielmeri - 13:13, 22.1.2013  » 

en mä noita välttämättä kadulle ostais, siihen löytyy järkevämpiäkin vaihtoehtoja.

Oisko heittää vinkkiä, kun hakusessa ois kiekot joissa kirkkaat open pron tyyliset kehtät.

Esim. nämä, vaikkei ihan Open Pro -tyyliset olekaan

Saatavilla samasta putkasta fix/fix -navalla tilauksesta.

Cognitiivinen dissonanssi.
    Lähetetty 13:52, 22.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  23. jonielmeri - 13:13, 22.1.2013  » 

Just Riding Alongin vannevalikoimassa on ainakin Ambrosioo ja Maviccia. Napavaihtoehtoina Phil, Miche ja Surly.

Lähetetty 14:01, 22.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM
  24. jonielmeri - 13:13, 22.1.2013  » 

Singlespeedshopissa on jotain Open prohon kasattuja kiekkoja ja oisko vielä silleen että ne joka kasaa sulle kiekot kun sanot komponentit.

Linkki open pro hakuun

Lähetetty 14:03, 22.1.2013, 6 years sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Search with Google: