Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Road Rage - tarinoita liikenteestä

(9088 posts)

1. F. Kaeppae
    F. Kaeppae
    Profiili

Paavi - 12:42, 7.6.2019  » 
    Pyöräliike ei listaa metallin kilohintaa kun sitä ei niiltä pyydetä.

Näin hassutellen tarkoitin siis sitä, että en jaksa mitään ruljanssia tuon nitisevä Acera - pyörän takia. Vaikka kuski toki sen ansaitsisi ja näin yleismaailmallisesti, yleisen hyvän vuoksi minun lie tulisikin ilmoitella yms. Toimin kuitenkin itsekkäästi ja menin jätskille.

Pöllityt takakiekot 2019 count: 1

Suuntamerkkiä näyttävät alepafillaroitsijat 2019 count: 0
    Lähetetty 13:08, 7.6.2019, 1 week sitten. # Login to Send PM
  2. User has not uploaded an avatar
    Mike1
    Profiili

Eilen himaan palatessa meni pätkä vantaata, ja toi Asbin kuvailema meininkihän siellä tuntu skootteri-tytöilläkin olevan, eli ohituksen jälkeen kaasuttivat sit heti mun oikeelta puolelta prkl. Tänään kävi sit Helsingin puolella, mutta vantaanjoen varressa, kans vastaava. Poikien kanssa ajettiin, 4v jätkät edessä pyörillään. Ohitettiin lenkkeilijä. Ite kun palasin oikeeseen reunaan, vierestä kuuluu kello ja keski-ikää lähestyvä miesoletettu paahtaa aikeissa ohittaa pojat jotka ei olleet vielä ehtineet palata reunaan. Ja siis oikealta puolelta. Huusin siitä huomautuksen ja sain vastaukseksi joojoo ja kiitoksen kun partakarvat hulmusivat paahtaessa kiireen vilkkaa eteenpäin. Mutta lopetti siis huomautettuani pyrkimyksensä päästä oikealta puolelta menemään, jolloin ois säästänyt sen kaks sekuntia matkassaan, ja meni sitten vasemmalta.
    Tulee kyllä se semmoinen tunne aina näissä.

Lähetetty 13:10, 7.6.2019, 1 week sitten. # Login to Send PM
  3. kaukomieli
    kaukomieli
    Profiili

F. Kaeppae - 12:13, 7.6.2019  » 
    Vituttamaan jäi: kuskin asenne ja hit&run meininki. Trafilta olin jo rekkaritietoja tilaamassa ja unelmoin avaimettamisesta ja muusta hölmöstä. Sen sijaan väänsin lokarin suoraksi ja menin syömään jätskin kaivariin. Paljon parempi.

Oon miettinyt et joku koirankakka-hymiö tuulilasiin vois olla tollasille ihan sopiva viesti. Ei tarvis hajottaa mitään mut sais sentään terveiset perseestä.

Lähetetty 13:18, 7.6.2019, 1 week sitten. # Login to Send PM
  4. Alkaa kiukuttamaan aikuiset jotka komentaa lapsia väistämään polkupyörää.
    Onhan siinä polkupyörässä kuljettaja joka pitää huolen siitä että pyöräilijä väistää jalankulkijaa. Tuommoisista lapsista kasvaa häröpalloilijoita.

Ajoin jalkakäytävän sijasta ajoradalla. "Äiti kato toi pyöräilee autotiellä", "Niin, aika tyhmä"
    Nykyään kun isoveli valvoo, ja kaikilla on mikrofoni taskussa, voisi tehdä jonkun automaattisen järjestelmän että aina kun joku sanoo autotie, taivaalta leijailee drone joka suihkuttaa väkevää kapsaisiinimehua sanojan limakalvoille. Tai sen vanhempien kalvoille jos sanoja on alaikäinen.

Knit Fast. Dye yarn.
    Lähetetty 13:01, 10.6.2019, 1 week sitten. # Login to Send PM
  5. jboman
    jboman
    Profiili

^ ihan parasta kans se kun hidastaa ajoissa koska lapset ja jää seuraamaan sitä päätöntä säntäilyä ja lasten paimentamista tappajapyöräilijän edestä pois

Lopputulos yleensä että se lammaslauma jää pälyilemään kelvin molempiin laitoihin odottaen että pyöräilijä menee siitä keskeltä

Whatever

Lähetetty 16:40, 10.6.2019, 1 week sitten. # Login to Send PM
  6. Semmone mihin oon lukuisia kertoja törmännyt on lapsen huoltaja joka selaa luuria tai muuten zombeilee menemään, ja havahtuessaan tilanteeseen jossa ollaan esim. risteyksessä pyöräytien jatkeella tai muuten päin vittua, niin reaktio on tiuskia kakaralle jotain sellaista kuin "väistä nyt, etkö nää että tässä kulkee pyöriä, tää on pyörätie!"

kunnon pahan mielen havainto mutta näitähän on aika usein. ite siinä sit koittaa chillata ja välttää lapsen säikyttämistä tai vaaratilanteita.

Polkupyöriä: 5kpl
    FSA Orbit MX o-laakereita: 5kpl
    Charge Knife -istuimia:4kpl 5kpl
    Lähetetty 17:40, 10.6.2019, 1 week sitten. # Login to Send PM
  7. Tämmönen kans aika tyypillinen:

lapsi: tulee vastaan pyörällä/potkulaudalla omaa laitaansa kuten asiaan kuuluu
    huoltaja: "varo jorma-hermanni pyörää!"
    lapsi: kääntyy katsomaan huoltajaansa ja ohjaa kulkuvälineensä katseensa suuntaan, kaartaen pois kunnon hyvältä ajolinjalta vastaantulijan puolelle

kiitos vanhempi joka lapsen parasta ajatteli

nutip - 21:29, 19.10.2017> » 
    lötköä terästä alle ja löllytään auringonlaskuun
    Lähetetty 18:05, 10.6.2019, 1 week sitten. # Login to Send PM
  8. JJ90
    JJ90
    Profiili

happo-orgiat - 18:05, 10.6.2019  » 
    Tämmönen kans aika tyypillinen:
    lapsi: tulee vastaan pyörällä/potkulaudalla omaa laitaansa kuten asiaan kuuluu
    huoltaja: "varo jorma-hermanni pyörää!"
    lapsi: kääntyy katsomaan huoltajaansa ja ohjaa kulkuvälineensä katseensa suuntaan, kaartaen pois kunnon hyvältä ajolinjalta vastaantulijan puolelle
    kiitos vanhempi joka lapsen parasta ajatteli

Onneks pian tulee taas talvi ja jormahermanni vanhempineen pakataan tarhamatkaksi peugeotiin pois minun tieltäni.

negaatio - 22:51, 16.8.2010

Välillä tulee vähän semmoinen olo ettei ole kovin vakavasti otettava pyöräilijä.
    Lähetetty 18:56, 10.6.2019, 1 week sitten. # Login to Send PM
  9. rudi
    rudi
    Profiili

"Varo!" onkin tosi hyvä ohje lapselle, lähes poikkeuksetta vaan pahentaa tilannetta. Itse lähinnä hoen "oikea reuna" tai "isompi vaihde". Aiheeseen eli läheltä ohittavat lapsen suoraan ajolinjaan luottavat kirvoittavat äänekkäitä reaktioita.

Lähetetty 19:06, 10.6.2019, 1 week sitten. # Login to Send PM
  10. uljaa
    uljaa
    Profiili

rudin toimintamalli kuulostaa tutlta. Saa kyllä olla skarppina lasten kans liile teessä, eikä voi kyllä puhelinta alkaa vilkuilemaan. 6v jäbä osaa ajaa jo aika hyvin oikeaa laitaa, mutta nuoremmalla 4v veljellä meinaa vielä huomio harhailla ja siinä samall ajolinja.
    Ollaan otettu tavaksi, että yhteisillä ajoilla vanhempi pojista ajaa keulilla ja itse perällä. Se yks pysyy siinä välissä parhaiten kontrollissa ja risteyksissä voi letkaa ohjata huutamalla suuntaa.

Yllättävän paljon löytyy niitä ääliöitä, jotka lähtee tän meidän letkan ohi silloin, kun ollaan itse ohittamassa esim. Jalankulkijaa. Ohitus saattaa kyllä hetken kestää. Eka veljeksistä kun lähtee ohi, ei välttämättä takaa tuleva nopeampi pyöräilijä ole vielä edes näköpiirissä, vaikka takavinkkeliä pidänkin silmällä. Toka kun on ohitettavan rinnalla, saattaa takaa tuupata joku kauheella höngällä ohi letkasta. Siinä ei jossain espoon rantaraitilla kovin suuria marginaaleja jää.

Olen muutaman kerran polkenut tällaisen kiinni ja antanut suoran palautteen, mutta ei ne oikein ole vastaanottavalla mielellä olleet, kun ovat pahoittaneet mielensä siitä kiinni polkemisesta. Toisaalta ei viitsi lasten nähden kauheasti alkaa vieraita aikuisia opettamaan.

Aukeita, torimaisia paikkoja, missä on ihmisiä, pitää ainakin omien lasten kanssa välttää. Ne aiheuttavat itselle harmaita hiuksia ja kanssaihmusille ragenaihetta, koska selkeän reitin puutteessa paketti helposti leviää, kuin jokisen eväät, eikä homma ole turvallista kenellekkään. Tämä näkyi esim. Komponenttikirppiksellä, missä meidän pojat pujotteli siellä väkijoukossa ja kun ojensin taluttamaan, tämä nuorempi ihmetteli, että "miks? En mä oo törmänny keneenkään". Sori niille, jotka joutu niitä väistelemään.

Lähetetty 21:47, 10.6.2019, 1 week sitten. # Login to Send PM
  11. walto
    walto
    Profiili

Baanaa keskustaan, manskun alittavan tunnelin pimennossa juhlija pääti erkaantua juhlakansasta ottamalla pari takaperoista askelta oikein kunnolla siihen pyörätien puolelle. Kehoitin ystävättömästi siirtymään vittuun, metsä vastasi <3

Shreddaus on fotosensitiivinen prosessi
    Lähetetty 20:51, 12.6.2019, 5 days sitten. # Login to Send PM
  12. kynis
    kynis
    Profiili

pihasta ajaessaan volvokuski meinasi kolata viisivuotiaani. Tiä sitä, mikä turvajärjestelmä siellä aktivoitui muttei osunut. Vauhtia ei ollut kummallakaan merkittävästi mutta autoilijan tulisi kyllä tuossa tilanteessa (jalkakäytävää ylittäessään) valuttaa hitaasti ja huomioida ympäristöään paremmin. Ajoin itse fillarilla siinä ajoradalla joten pysähdyin ja huomasin kuljettajan pyörittelevän päätään tyyliin "aikamala noita fillaroitsijoita". Jäin siihen etuviistoon kysymysmerkkinä ja odotin että kuski rullaa ikkunan auki. Sieltähän tuli automaattiselitys ennen kuin ehdin edes kysymään kiireen syytä. "noi pienet jää niin helposti tämmöisen ison auton konepellin (xc60, vm2014) taa.." keskeytin sen verran että yritin sanoa "eikö siis kannattaisi ajaa varovaisemmin kun kerran tiedostat ong.." mutta tässä vaiheessa kuljettaja päätti kaasuttaa tiehensä. Kait se tiesi mokanneensa tai jotain. En keksinyt muuta kuin kiljua perään että mihin sä nyt meet?!.
    Rikosilmoituksen kun tuosta tekis niin eihän siitä mitään rapsuja tulisi, korkeintaan saisi ilmoittajan tiedot vaan.

Lähetetty 21:06, 12.6.2019, 5 days sitten. # Login to Send PM
  13. lluque
    lluque
    Profiili

Omat skidit ovat jo hyviä randoilijanversoja. Ekaluokkalainen poika vetelee jo satasen viikkokilsoja ja vuotta vanhempi isosiskokin painaa mukinoitta 8 kilsan koulumatkoja. Mut on niillä kyl vielä opettelemista huomiointikyvyssä. 99% vetävät nätisti oikeaa reunaa pyörätiellä, mut välistä meinaa tulla kuset housuun kun toinen lähtee puskista ohittaa toista katsomatta taakseen. Tai sit jos toinen on karkumatkalla ja mä jään venaa toista, niin kärki saattaa tehdä yhtäkkiset blind folded uukkarit palaten pääjoukkuun. Tollaset itsarijutut kun niiltä vielä sais pois kylvettyä ni ois ahh.

Lähetetty 21:08, 12.6.2019, 5 days sitten. # Login to Send PM

RSS feed for this topic

Reply

You must log in to post.

Yksivaihde.net » Avoin fillarikeskustelu

Search with Google: